Kárpátaljai kalandok

Az általam megélt kalandok és kis történetek olvashatóak. az itt leírt utazások célpontja általában a Kelet Európai régió. Kárpátalja, Ukrajna más részei és Oroszország. Cél, a helyi kultúra bemutatása, és az ott megélt élmények felejthetetlenné tétele.

Friss topikok

Tervezett **utazások

2009-es képek

2008-as képek

2007-es képek

2011.03.28. 10:31 speti43

Végig az ukrán sztyeppén

Miután kicserélték a forgóvázakat, ismét nekiálltak összeállítani a szerelvényt ukrán módra. Ami abban merül ki, hogy úgy tolják össze kocsikat, hogy leesel az ágyról. Ez tartott úgy 1 órán keresztül, miután tovább szeltük a havat Moszkva irányába. A vonaton egyedül én voltam magyar, a többi mind ukrán illetve orosz volt. Meglepő módon nem tartottak vodkát az ellátmányban, de lehetett kapni egyéb más különlegességeket. A híres orosz levesek voltak  (Borscs és Scsí), továbbá lehetett kapni jó fekete teát hagyományos pohártartóban.

Így a vonaton is rá lehetett hangolódni az orosz virtusra. További érdekesség, ahogy azt már több helyen is olvastam, minden nagyobb megállónál mozgóárúsok tevékenykednek. Ami azonban eltérő a nyugati viszonyokhoz képest, hogy itt vásárolnak is tőlük az utasok. Kalauz hölgy például ingeket vett, de volt aki méteres szárított halat kínált, vagy fagyott kolbászt, de volt embernagyságú plüss állat  és sör is náluk. Ilyen nagyobb állomások voltak Lemberg (Lvov vagy Lviv), Hmelnickij (Хмельницкий) és az ukrán orosz határállomások.

Megkaptam a regisztrációs kártyát, amit megpróbáltam legjobb tudásom szerint kitölteni, bár az "Отчество" részt, mire megfejtettem, ami angolul patronimic-nek volt írva. Fél óráig szöszöltem, hogy oda mit kell írni, de az orosz zsebszótár segített végül, hogy az az apai név, tehát maradt üresen.

Éjjel egy rövid alvás után begurultunk Konotopra, ami az utolsó ukrán állomás volt. Felszálltak a határőrök, lehetett hallani, hogy a kalauz mondja nekik oroszul, hogy egyetlen magyar van a vonaton, a többivel nincs dolguk. Hasonló jelenet volt Brianszkban is az első orosz állomásnál. Cipők kopogása hallatszott, kinyitották az ajtómat és hangzott az üdvözlés: "здравствуйте! Добро пожаловать в Россию!" Megbeszéltük, hogy nincs elvámolnivalóm, majd odaadtam az útlevelet, ellenőrizte a vízumot, regisztrációs lapot, pecsételt de érezte, hogy nem vagyok perfekt orosz és sejtelmesen ennyit mondott: "Good luck!". Gondoltam, hogy szerinted is szükség lesz rá?

Blog teszt: (4,5/5)
Olvasói értékelés: (0/5)

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://karpataljablues.blog.hu/api/trackback/id/tr342777947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Bence
Péter
süti beállítások módosítása