Kárpátaljai kalandok

Az általam megélt kalandok és kis történetek olvashatóak. az itt leírt utazások célpontja általában a Kelet Európai régió. Kárpátalja, Ukrajna más részei és Oroszország. Cél, a helyi kultúra bemutatása, és az ott megélt élmények felejthetetlenné tétele.

Friss topikok

Tervezett **utazások

2009-es képek

2008-as képek

2007-es képek

2010.03.08. 18:09 speti43

Utazás Rahóba, Európa közepén át

Nagyszőlős, Huszt és Técsőn át mentünk Rahóba, közben megálltunk Európa geodéziai közepénél. Tisza jobb partján egy magas, fekete, téglalap alakú márványoszlop áll.  Ez az obeliszk jelöli Európa geodéziai középpontját.

Az oszlopra a következő latin nyelvű szöveget vésték:

Locus Perennis
Dilicentissime cum libella
librationis quae est in Austria
et Hungaria confecta cum
mensura gradum meridionalium et
paralleloumerium Europeum.
MDCCCLXXXVII.

Magyar fordításban: Ez egy állandó, pontos és örök hely, amelyet egy nagyon pontos, Ausztria-Magyarországon készült különleges hosszúsági és szélességi mérőműszerrel állapítottak meg. 1887.

Akad itt helyes kis étterem, hangulatos fa ülőalkalmatosságokkal, érdemes betérni 1-1 italra a megfáradt utazónak. Megérkezvén Rahóba, hogy megnézzük a Fehér- és Fekete-Tisza összefolyását, a következő instrukciókat kapjuk: Sok kéregető, nagyjából mind cigány. Ne is álljunk szóba velük, mert még baj lehet belőle. Mi nem álltunk szóba velük, mégis baj lett. Letértünk egy benzinkútnál és körülbelül 300 méter gyaloglás után megláttuk a Tiszát. Illetve mikor jobbra fölnéztünk egy kis meredélyre, ott pedig néhány mozgolódó pontot. Mint később kiderült, megérkeztek a várva-várt vendégeink, a kéregetők. Nem szóltunk hozzájuk, nézelődtünk és fényképeztünk. Érdekesség a dologban, hogy a világosabbik folyó a Fekete-Tisza, míg a sötétebbik a Fehér. És épp előttünk egyesültek Tiszává. Fél óra ott tartózkodás után érezni lehetett, hogy nem mindenki nyugodt, mivel ezeknek a gyerekeknek a száma megduplázódott és egyre szemtelenebbek lettek. Igyekeztünk elérni a buszhoz és minél gyorsabban elhagyni a helyszínt. Követtek minket, és mikor az utolsó ember felszállt a buszra, ők is megpróbálkoztak. Sikerült lenn tartani nagy küzdelem árán őket, míg a busz ajtaja becsukódott. Ekkor körbeállták a buszt és mindegyik megmarkolt egy „fél sziklát”, majd fenyegetően lóbálták a busz felé. Elindulni nem lehetett, mert ott álltak előtte. Sofőrünknek Józsinak krízishelyzetben igen jól jár az agya. Kigondolta, hogy kihajít nekik egy marék cukorkát, ami ott volt a keze ügyében. Ez bejött, mint a hangyák úgy ugrottak rá az elterelésre. Mi meg padlógázzal elindultunk hazafelé.

Blog teszt: (4,5/5)
Olvasói értékelés: (5/5)

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

beregszasz 2010.11.08. 20:02:57

ez mar tiszta krim! en itt elek pontosabban beregszaszban , bejartam az egesz karpatokat de ilyen "menekulesi"akciora soha sem volt szukseg,tobnyire turistakkal talalkoztam mindenutt.

speti43 2010.11.09. 08:42:38

Pedig ez így történt! Egyébként nincs ezzel baj, legalább volt egy kis kaland is :) Azt meg nem osztom, hogy többnyire csak túristákkal lehet találkozni. Attól függ, merre jár az ember. Mindent összefoglalva jó hely Kárpátalja!